Söndagslunk

Söndagar brukar för det mesta försvinna väldans fort. Plötsligt sitter en där på sängkanten och ska släcka lampan och kan inte förstå hur en hel dag kunnat swisha förbi sådär ofantligt fort.
 
I dag var och är inte en sån söndag.
När jag känner att tiden finns brukar jag försöka baka något. I dag blev det Blueberry Corn muffins
Lite matigare muffins, nästan som scones. Smakade utmärkt med lite smör och flingsalt.
 
En stor kopp te och kvällsmyset är räddat.
 
I fredags på vägen hem från jobbet plockade jag på mig ett gäng färgglada löv. 
Jag samlar likt en ekorre allt möjligt som naturen valt att lämna kvar på marken.
Bästa sättet att får höstkänsla är ju att ta med sig hösten in.
 
Och något jag rekommenderar alla att plocka in är ett gäng ekollon.
Nu är det nästan en månad sedan jag plockade in min lilla samling av ekollon och kastanjer och titta som det gror.
Kanske har det ploppat upp en liten liten stjälk lagom till min födelsedag i november.
Vi får väl se.
 
Nu ska här festas på nybakt.
Önskar er en fin start på veckan som kommer.
 
 
Allmänt, Bakat, Inredning | allt om kerstin, baka, blueberry corn muffins, leila bakar | |
#1 - - Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

så gott de såg ut

Svar: Det var supergott :)
alltomkerstin.blogg.se

Upp