Äntligen höst

Min absoluta favoritårstid är här.
Hösten.
Jag fullkomligt tokgillar allt med hösten. 
Färgerna, luften, ljuset.
What's not to like liksom?
 
Det känns som att tempot drar ner lite och man får en stund över att andas och samla kraft inför vintern.
I lööv it.
 
Vårt lilla fikonträdbuskegrej har fått sitt första lilla fikon, 
Hur najs!?
 
Jag har fyllt fönsterbrädan med diverse odlingsbart och hoppas på lite tur.
Avokado, kastanj och ekollon.
Jag testar lite olika groddvarianter och hoppas på att det ska lyckas.
Hoppas, hoppas att det blir något fint av det där.
 
Den avokadoplantan som har fått blad satte jag i ett glas med vatten nån gång i somras och nu växer den så det knakar.
 
I helgen var vi ute på svampletarpromenad.
Ingen svamplycka men ack en liten fikastund i höstsolen.
 
Färgerna alltså.
 
Så med lite tur börjar di här små sakerna gro om nån månad eller så.
 
 
Upp