Mosstickat pannband

Ledigheten har tagit mig i ett sånt där härligt fluffigt tag.
Jag har glömt bort vilken veckodag det är och går mest bara runt och grejar med ditten och datten.
Så välbehövligt efter en höst fylld av småkaos här och var.
 
Häromdan fick jag tummen ur och stickade klart mitt pannband.
Även om jag må se liiite ut som en städtant à la 50-talet så blev det ändå rätt så bra kan jag tycka.
 
 
Jag har använt mig av stickor storlek 5 och samma sorts garn jag hade till halsdukenReggae från Schoppel.
 
 
 
Passar sådär lagom bra nu när det börjat bli lite kallare.
Och jag som för det mesta har tofs eller knut, slipper frysa om öronen.
 
 
Allmänt, Stickat | allt om kerstin, mosstickning, pannband, stickat pannband | |
#1 - - Ellen Lindberg:

Men åh, superfin! Jag har gått och tittat på den här typen av pannband i butik, men det är ju så himla mycket bättre att göra sin egna.

#2 - - Ellen Lindberg:

Men åh, superfin! Jag har gått och tittat på den här typen av pannband i butik, men det är ju så himla mycket bättre att göra sin egna.

Svar: Åh tack! Ja, hemmagjort är ju himlans bra för då kan en ju förverkliga tanken man har i huvudet :).
alltomkerstin.blogg.se

Upp