En grön halsduk

Några av er kanske har följt min halsduksföjetång på instagram?
Om inte, denna skapelse har jag slitit med i ett par månader och nu är den äntligen klar!
Efter x antal svordomar fick jag äntligen till det och har sen dess stickat på.
Som ni kanske vet är jag ingen hejare (än) på att sticka men med hjälp av Youtube och lite övning så har det gått vägen.
 
Varje gång jag håller på med ett sånt här lite större projekt tänker jag att "ALDRIG mer", pust och stonk. Men av någon konstig anledning lyckas jag alltid glömma bort detta.
Förvånar mig inte om jag sätter tänderna i en Lusekofta eller något liknande inom en snar framtid.
 
 
Garnet jag stickat med heter Reggae från Schoppel, jag har köpt det på Strikk.
Jag har använt mig av stickor storlek 5.
 
 
 
Allmänt, Stickat | allt om kerstin, sticka halsduk | |
#1 - - sanna hyvärinen:

Vilken fin färg du valde :) Älskar grönt!

Svar: Tack! :) Ja, det är en favoritfärg här också!
alltomkerstin.blogg.se

#2 - - Ellen Lindberg:

Men åh, så himla fin! Jag älskar färgen. Hur många månader har det tagit dig? Jag började på en halsduk i tidigt november (har aldrig stickat förut) och inser nu att jag var lite väl optimistisk när jag tänkte att det skulle vara klar till vintern.. :(

Svar: Tack! Det tog ungefär två månader och då har jag inte stickat varje dag. Jag är ju som sagt inte heller någon van stickare. Så en kombination av perfektionist och nybörjare är väl inte bästa kombon men det gick ju till slut :). Du kanske hinner klart till nyår? Lycka till! :)
alltomkerstin.blogg.se

#3 - - Britt Gabrielsson:

Jättefin Tina! Den blir varm o go i vinter.
Du gör så mycket fint o vilka foton...underbart!
Kram

Svar: Tack! :) Ja, det är ju sambon som ska ha den och han verkar nöjd :).Kram!
alltomkerstin.blogg.se

#4 - - JUNITJEJ:

Vilken härlig halsduk!

Svar: Tack snälla du! :)
alltomkerstin.blogg.se

Upp