2018 i bilder

När porträttåret 2018 är sammanfattat kan jag ju lika gärna passa på att slänga in en helårssammanfattning. 
 
Januari bjöd på årets första ranunkler.
 
Jag stickade klart min allra första tröja i vuxenstorlek, det blev en vinröd mysig tröja med en liten fläta fram.
 
Februari kom och jag gav bort en virkad bebisfilt till min fina vän och hennes nyblivna lilla familj.
Kommer nog aldrig tröttna på denna färgkombination!
 
Vi testade också att blåsa glas på Glasets Hus ett resmål jag rekommenderar till alla.
 
I mars åkte vi på en liten längskidweekend till Orsa, där bjöds det på sagolika solnedgångar.
 
Kort efter min första stickade tröja i vuxenstorlek rev jag av den här historian.
Den har blivit en riktig favorit i garderoben.
 
Vi avsluta mars med en mysig påskmiddag med fina vänner och såklart, påskdukning.
Jag gjorde små fågelbon av björkkvistar och la chokladägg i. Uppskattat kalasinslag!
 
I april rådde det fröodling i lägenheten i stan.
Luktärt är en riktig favorit. Mina fröer köper jag hos Cecilia Wingård.
 
Sen kom maj och allt fullkomligt exploderade ute.
Körsbärsblom, päronblom, syrén och förgätmigej.
Blåmesbilden blev min absoluta favoritbild för året.
 
 
 
 
Ungefär här tog blomspammet över och jag kryddade allt från bakverk till fönsterkarmar med färgglada glädjespridare.
 
Maj bjöd också på lupiner, rabarberfest och egensydda kjolar.
 
 
 
Vi avslutade maj månad med Afternoon tea på ljuvliga Villa Strömsfors
 
 
 
Juni var inte sämre på något sätt.
Fläderblom och midsommarfirande.
 
 
 
Juli bjöd på semesterkänslor och utflykter.
 
 
Och en liten stickad byxdress.
 
Något en kanske lätt glömmer bort är den ihållande torkan som var hela sommaren.
Ljungen blommade bra mycket tidigare än vanligt. Men ack så vackert en augustikväll.
 
En stickad tröja till min lille brorson med hemodlade luktärter.
 
Sen kom september och vi flyttade in i vårt lilla radhus strax utanför Alingsås.
En vecka efter vår inflytt fick vi en ny liten familjemedlem i form av katten Frans.
Hur mycket gull!?
 
Oktober gav årets höstigaste promenade vid sjön strax intill där vi bor.
 
Jag avslutade november med årets tredje stickade tröja, också den en favorit.
 
Sist men inte minst har vi december. 
Julfin katt och cirkeln blev sluten.
 
Ett fint år som krävde sin lilla sammanfattning.
 
//Tina
Allmänt | allt om kerstin | |
#1 - - Jessica:

Vilken fantastiskt fint år i fina bilder ❤️ Å så händelserikt 🙂

Svar: Tack snälla! :)
Kram
alltomkerstin.blogg.se

#2 - - Britt Gabrielsson:

Åh vilket år!! Underbara bilder...du är en fantastisk fotograf!
Kram

Svar: Tack! :)
alltomkerstin.blogg.se

Upp