En topp med svalor på

Jag har lite dille på fågelmönster, tycker det är så himla fint. 
På papper, på tyg, på tavlor. Jeg liker det liksom.
 
I mellandagarna var jag inne på Gårda textil och ville typ köpa med mig hela affären hem.
SÅ mycket fina tyger och man ville liksom bara gå runt och dra handen över alla fina tyger och andas in tyghimlen. Jag var egentligen ute efter ett tylltyg men hittade inte riktigt vad jag letade efter så istället fick det här härliga tyget följa med hem. 
 
Varje gång jag syr något och jag är färdig tänker jag "det här är det bästa jag sytt". Blir liksom lite stolt över mig själv att jag ändå lyckas få ihop något som man kan ha på sig. 
 
Just den här toppen har jag inte använt något mönster till utan jag har ritat av en topp jag hade hemma och sydde på "frihand".
 
 
Kalaset gick väl på sisådär 120 riksdaler, som hittat!
 
 
Och dihär tulpanerna då? Har ni sett så himlans fina. På instagram har jag lagt ut massa tulpanbilder, där heter jag @alltomkerstin såklart :).
 
 
Allmänt, Sytt | allt om kerstin, gårda textil, sy topp | |
#1 - - Britt Gabrielsson:

Supersnyggt!! Vilket tyg!
Utan mönster!!! Du är inte dålig du Tina.
Kram

Svar: Tack kära du :)
alltomkerstin.blogg.se

Upp