Semester, sol och färgsprak

För en vecka sen kom vi hem från en härlig skidsemester i Bad Gastein.
Den semestern kom mer än lägligt kan man säga. 
 
Jag behövde varva ner och bara vara. Hade med mig kameran hela resan men den låg mest nedpackad.
Lite bitter över att jag inte fick med mig den upp på bergen när det var fint väder.
Få nöja mig med bilden ovan från hotellfönstret och en och annan mobilbild.
Naturen och vyerna är så fantastiskt slående att det liksom inte riktigt går att ta in allt. 
Inte på en gång.
 
När dimman låg tät nere i dalen var det soligt och vackert som en tavla.
 
Vi är halvvägs in i Februari och lagom till vi kom hem drog jag på mig en rejäl förkylning som sitter i fortfarande.
Försökte köra på sambons "tänka mig frisk" -taktik, men det gick sådär.
Får helt enkelt se mig besegrad av bacillerna och härda ut tills det är över.
Var längesen jag var såhär förkyld.
Men det är väl kroppen som säger stopp.
Då måste man lyssna, och drickar massvis med honungste.
 
Nog om förkylningsbaciller. För några veckor sedan pep jag in en sväng på garnaffärn runt hörnet.
Jag hade ett brodyrprojekt på gång.
Idén fick jag från Pinterest. 
 
Jag har tänkt länge att jag ska brodera en sån här och äntligen fick jag tummen ur.
Damen på garnaffären hjälpte till att välja färger och hon vart nog nästan lika taggad som jag.
 
 
Så nu står den där på hyllan i köket och sprider lite Groove. 
 
Jag har använt mig av en stumpbit linnetyg som jag broderat på och jag blev överraskad över hur enkelt det var att brodera på det, har ni sett så raka linjer!?
 
 
 
Så nu ska jag Turnip the Beet och rocka stjärten av den här förkylningen.
Ha de!
 
 
#1 - - Britt Gabrielsson:

Jättefint Tina!
Krya på dig kram!

Svar: Tack snälla du! :)
alltomkerstin.blogg.se

#2 - - Ellen:

Krya på dig <3

Svar: Åh tack! <3
alltomkerstin.blogg.se

Upp