Första September

Det är 1:a september och vi börjar smyga in på min favoritårstid.
Hösten du är välkommen.
 
I helgen som var, gick jag ut på åkern utanför mamma och pappas hus och kröp ner i det guldiga kornfältet.
Ljuset var sådär varmt och fältet skimrade ikapp med de sista solstrålarna.
 
Snart börjar en såndär intesiv period med jobb och plugg. 
Jag har ju såklart fått för mig att jag ska läsa en kurs i höst vid sidan av jobbet.
Det blir säkert lite tufft men vill man något så får man satsa allt eller inget.
 
När det är som allra mest får en sätta sig i ett kornfält och fota och bara va liksom.
 
 
 
Äpplena har så smått börjat trilla ner från träden och det dröjer nog inte länge innan lägenheten fylls med doften av en nybakad äppelpaj.
 
 
Men slutet av augusti innebar också årets första egenodlade tomat
 
Visst matchar min lilla tomat himlans fint med den nyloppade tallriken från Gustafsberg? 
Alva heter den.
Tallriken alltså, tomaten är redan uppäten.
 
 
Allmänt | allt om kerstin, kornfält, odla | |
Upp