Eucalyptuskrans

Tomatplantan har fått komma in i värmen och jag har på mig tofflor mest hela tiden.
I går åkte även golvärmen på i badrummet.
Jag dricker te och stickar i mörka ulliga garner.
Och lite av det bästa, mina små ekollon har fått svans.
Jo, hösten är faktiskt här.
 
Jag har till och med börjat tänka på julen.
Det känns liksom bra att ligga ett steg före så man är riktigt redo när den kommer.
Jag funkar lite så, hellre planera än att vara spontan.
Är värdelös på att vara spontan, men de får gånger jag är spontan så har jag oftast väldigt roligt.
Det är nog något jag får öva lite på.
 
När man som jag då är ganska dålig på att vara spontan och hellre planerar så får jag ju inte tid över till allt det där som kräver lite spontanitet, men ibland så.
Häromdagen pysslade jag med hjälp av sambon ihop en liten Eucalyptuskrans.
 
En sån här galgkrans har jag tänkte göra ett tag men inte fått riktigt tummen ur.
Men så en kväll, fick jag ett ryck.
Jag tog en såndär stålgalge man får när man har vart på kemtvätt (som jag ju är på så ofta..) och så böjde jag till den så att den blev rund. 
Därefter virade jag eucalyptusen runt galgen och vips!
Så var kransen klar.
 
Jag har hängt min på väggen ovanför soffan.
Men visst hade det funkat lika fint utomhus.
 
 
 
Upp