DIY - Knappkudde

Jag har länge tänkt att jag ska sy en sånhär knappkudde jag såg hos Apartment Aporthecary för ett tag sedan. 
I helgen fick jag äntligen lite tid över och jag snodde ihop den här på någon timme.
Enkel och himlans fin!
 
Jag köpte mig ett ljusgrått bomullstyg på Åhléns och ett gäng sånahär klädbara knappar. 
 
Kudden mäter 35x35 cm och jag har klippt två lika stora fyrkanter (med sömnsmån) och sedan sytt ihop på maskin. Jag lämnade en liten öppning så att jag kunde stoppa kudden och sydde därefter ihop den för hand.
Knappen har en liten ögla på baksidan så i öglan trädde jag en tråd och drog igenom.
På baksidan av kudden är det en liten knut.
 
Jag har jag fyllt kudden med stoppningen från en prydnadskudde som jag klippt sönder.
Återbruk eller vad man nu ska kalla det.
Den här kudden är alltså inte tvättbar.
 
Knapparna var väldigt smidiga att klä in och även dom käpte jag på Åhléns (kommer från Prym).
Ser nästan lite exklusivt ut med klädda knappar kan jag tycka.
 
 
 
 
 
#1 - - Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

så fin

Svar: Tack!
alltomkerstin.blogg.se

#2 - - Camilla Hamid:

Riktigt fint 😊 så bra att man kan göra det själv!

Svar: Tack! Ja, precis. Roligt att göra å så sparar man en slant om man gör det själv :)
alltomkerstin.blogg.se

#3 - - Emma Broberg :

Så himla fin den blev :)

Svar: Tack snälla! :)
alltomkerstin.blogg.se

#4 - - kerstin ehrenholm:

så fint vilket bra tipps

Svar: Tack :)
alltomkerstin.blogg.se

#5 - - Ellen Lindberg:

Åh, så glad att jag hittat hit! Du åker direkt in på min Bloglovin'-lista så att jag inte missar något framöver :)

Svar: Åh så roligt att höra! Välkommen hit :)
alltomkerstin.blogg.se

#6 - - Julia Johansson:

Så himla fin!!

Svar: Tack!
alltomkerstin.blogg.se

#7 - - Mikaela:

Det är så fint med knappkuddar :D

Svar: Ja! Och himlans billigt att göra eget :D
alltomkerstin.blogg.se

#8 - - Jasmine:

Ett så fint resultat! Kul att skapa eget. :)
Kram

Svar: Tack! Ja, det blir ju lite mer personligt då :)
alltomkerstin.blogg.se

#9 - - Natalie:

Åh, så fint!

Svar: Tack :)
alltomkerstin.blogg.se

#10 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Vad fin den blev! :D

Svar: Tusen tack!
alltomkerstin.blogg.se

#11 - - Hanna Karlsson:

Så fin den ser ut!

Svar: Tack!
alltomkerstin.blogg.se

#12 - - Anonym:

Tyget var väldigt fint. Jag tycker om att färgen är lite svår att kategorisera. Det ser både grått, silver, och ljusblått ut.

Svar: Ja precis, älskar när saker går att matcha till alla möjliga färger :).
alltomkerstin.blogg.se

#13 - - Fani:

Åh men så fin den var :)

Svar: Tack snälla! :)
alltomkerstin.blogg.se

#14 - - Lisa:

Superfin! :)

Svar: Tusen tack! :)
alltomkerstin.blogg.se

Upp