Mallorca

Vi är hemkomna från en fantastisk vecka på Mallis.
Vi har fyllt på sol- och värmebanken för ett bra tag framöver.
 
En av dom bästa besluten under resan var att hyra bil. 
Inte trodde jag att denna lilla ö hade så fantastiskt mycket att erbjuda.
Vyer som gav mig svindel och små mysiga stränder.
 
 
 
De små byarna var fulllkomligt översållade med blommor och blader.
Helt i min smak.
 
 
Och fruktmarknader i mängd och parti.
 
Vi körde serpentinvägar ner till små hamnar.
Jag satt bredvid och höll mig i bilbältet för jisses vilken svindel jag hade.
Men det var det ändå värt när man fick se små fina hamnar.
 
Vätskepåfyllning var ett måste.
En zumo de naranja och man var på banan igen.
Jodå, skolspanskan kom väl till pass när det skulle beställas mat, por favor.
 
Min co-driver.
 
När vi besökte den lilla staden Sóller möttes vi av det här.
Ett garnbeklätt träd. 
Himlans festligt.
 
Att bara gå runt på stranden och göra ner fötterna i sanden,
världens bästa fotfil sägs det.
 
 
Jag hade på mig Mallorca-klänning och stans snyggaste sandaler.
 
Typ såhär glad hela tiden.
 
Och dihär festliga parasollerna var ju bara för snygga.
Här var vi på en strand vid Cala de sant Vincenc. 
En mysig liten by. Här åt vi så mycket tapas att vi fick rulla tillbaka till bilen.
 
De här vyerna gick inte av för hackor.
 
Vi har haft en typiskt bra vecka med andra ord.
Att upptäcka ön på egen hand var så himlans kul.
Så om man klarar av en lite lätt släng av svindel så är det bar å åk!
 
 
Allmänt, Resor | allt om kerstin, mallorca | |
#1 - - Anonym:

Finns inga ord...så vackra bilder!!

Svar: Tusen tack! Mallorca är himlans fint :)
alltomkerstin.blogg.se

Upp