Med doft av lavendel

För några veckor sedan plockade jag ihop en bukett med lavendel och hängde på tork. Här skulle det bli lavendelpåsar. Kanske att det känns lite 85-årig tant att stoppa lavendelpåsar i byrålådorna, men jag kan ändå tycka att det är lite mysigt ändå. Vem vill inte ha lavendeldoftande sockar liksom? Jag har hört att det ska ha lugnande effekt eller något i den stilen så det passar ju mina fötter. 
 
Tyget jag använt till mina påsar känner ni kanske igen? Jo visst är det lakanet jag sydde en klänning av.
 
 
En raksöm här och en där så vips hade jag tre små lakanspåsar. Av några garnstumpar flätade jag snören som jag knöt runt påsarna.
 
 
Men de här lavendelpåsarna ska inte stoppas i vilken byrålåda som helst utan de ska få följa med till en helt ny lägenhet. För visst är det så att redan nästa helg ska jag och min kille flytta in i vår nya lägenhet. Himla bra med lavendelpåsar då va?
 
/Tina
 
 
 
 
Allmänt, Sytt | allt om kerstin, alltomkerstin, lavendel, lavendelpåsar, pyssel | |
#1 - - mia:

Älskar lavendel!! Och torka och spara till de där kalla ruggiga vinterdagarna är ju som att öppna en låda med sommar.

Svar: Ja håller verkligen med dig :)
alltomkerstin.blogg.se

#2 - - Fredrikapåvinden:

Åh jag tycker absolut att det är mer mysigt än tantigt med lavendelpåsar! Alla gånger! Så klart ska de premiärinvigas i nya lägenheten.

Svar: Det ska bli så roligt att flytta, äntligen! :)
alltomkerstin.blogg.se

Upp