Litet kök många tankar

Nu har vi bott en vecka i vår lägenhet och det börjar ju faktiskt bli lite ordning på torpet. I dag fick vi ytterligare en möbelleverans. 
Woop woop!
Ett päronglassfärgat skrivbord och ett dimblått/himmelsblått litet sidobord. Jo ni förstår att förra helgen hade vi målarstuga hos mina föräldrar och denna helgen fick vi levererat två finfina färdigtorkade möbler.
 
Köket är väl det rummet som känns mest färdigt. Det enda som saknas är ett par gardiner som matchar min fina egenpysslade lampskärmsslinga.
 
 
Idén fick jag från Johanna i Kulla som inte bara pysslat ihop en utan TVÅ lampskärmsslingor.
 
Lampskärmarna är fyndade på lite olika loppisar. 
 
Har ni sett basilikan där i fönstret? Fy tusan vad den växar ska jag be att få tala om. Kanske att en skulle försöka sig på att göra en burk pesto eller två? Det återstår att se. Nästa upp på att göra listan är att bege sig till första bästa garnbutik en dag efter jobbet och köpa på mig lite garn. Det kliar ganska rejält i virkfingrarna och jag behöver ett projekt att sätta igång med innan abstinensen blir alltför påtaglig.
 
Nej, nu ska jag dricka te hela kvällen och kanske till och med se en film.
 
Trevlig söndagkväll ni fina!
 
/Tina
 
 
Allmänt, Inredning | allt om kerstin, alltomkerstin, lampskärmsslinga, loppis, pyssel | |
Upp