Träplankor och färgkalas

Jag tänkte ta tillfället i akt och visa ytterligare ett litet hörn av vårt hem. Saker börjar falla på plats och jag vågar nog visa en liten del av vardagsrummet även om det inte är riktigt färdigpiffat.
Frågan är om det nånsin går att sluta piffa? 
 
Det här med tv-möbel är ju en ganska tråkig historia om du frågar mig. Kan nog inte tänka mig en tråkigare möbel faktiskt. En möbel där du ställer din apparat på och den ska endast vara duglig till det. 
Dötråkigt om du frågar mig. 
 
Jag ville ge vår tv-möbel lite mer känsla och liv.
 
Vi köpte oss en helt vanlig IKEA bestå tv-möbel. Med hjälp av en snäll far, några träplankor och en idé från pinterest så vart vi igång. 
 
Vi mätte vår möbel och sågade ut små furuplankor som far hade liggandes i sitt brädförråd. Med lite vilja och lite smarta pappaidéer byggde vi först vår egen plankpress och fixade ihop våra små fina plankor med lite hederligt gammalt trälim. Tre sandpapper senare och vi hade oss en fin egenlimmad träpplanka att pynta vår lilla tv-möbel med.
 
Visst blev det lite charmigt ändå. 
Trälådan köpte vi på Åhléns och den gör sig himla fin ihop med träskivan.
 
Den härliga mattan måste jag erkänna att jag fallit lite extra för också. Även den inhandlad på Åhléns. 
 
Träplankorna är kompletta med kvisthål och allt.
 
Något såntdär.
Tavlan bakom soffan är bara en av många som ska pryda väggen.
Vad det blir mer återstår att se.
 
/Tina
 
 
Allmänt, Inredning | IKEA, allt om kerstin, alltomkerstin, pyssel, tv-möbel | |
#1 - - Anonym:

Jättefint! Ni får ihop det så fint. Åhléns har bra o mysiga grejer. Bra butik för att inte tala om Moghults brädbutik o expertråd! Kram♡

Svar: Tack! Moghults expertråd är dom bästa ;) Kram!
alltomkerstin.blogg.se

#2 - - Anonym:

Kram Britt♡

Upp