Mobilfodral à la Mormorsstyle

I helgen fick jag ett infall. Min höstdressade telefon kändes väldigt grå och trist och dessutom lite smutsig.
Det var dags för ett nytt fodral. 
Eftersom jag snöat in lite på mormorsrutor så vad passade då bättre än ett mobilfodral a la Mormorsstyle?
Näe, precis.
 
 
 
Fyra mormorsrutor var allt jag behövde.
När jag virkat fyra rutor så var det bara att virka ihop kalaset. Först rakt över så det satt ihop i mitten med fastmaskor. Sedan virkade jag smygmaskor runt hela fodralet förutom i "öppningen". Superenkelt och snajsigt.
 
 
Sen har ni sett vilken fantastisk bukett jag plockade höromdagen. 
Förgätmigej, hundkex, klöver och daggkåpa.
I'm in löv.
Hittade finingarna i diket av en promenadväg så vart ju bara tvungen att krypa ner i gräset och plocka. 
Sen att det råkade vara Göteborgsvarvet och precis smockfullt med folk runt omkring spelade ju inte så stor roll.
Bara.Jag.Fick.Mina.Blommor.
And I did <3
 
Ha det gött!
/Tina
 
Allmänt, Virkat | Virkat, allt om kerstin, alltomkerstin, mormorsrutor, virkat mobilfodral, virkblogg | |
Upp