Bröllopssjal

Jag har många dagar åkt förbi alla färgglada lupiner till och från jobbet. Varje gång jag sett dom har jag velat hoppa ner i diket och plocka en famnfull med färglada lupilinisar. För visst är dom hemskt somriga och smällkaramellfärglada. Som peppiga raketer står de som en sommarkör och sjunger för full hals.
Har jag sagt att jag är lite knäpp i blommor?
 
För någon vecka sen började jag virka på en sjal. Den var bara tvungen att blir klar lagom till den stundande helgen.
För till helgen blir det kalas ska ni veta.
Ingen mindre än min bror ska gifta sig på lördag. Som den pysseldam jag är var jag helt enkelt tvungen att fixa ihop något egenhändigt producerat att ha om axlarna. 
 
 
 
Det fick bli en rosa sjal som matchar skorna jag ska ha på mig. Möntstret till sjalen heter "Forget me knot" och finns på Garnstudio.se. Jag använde mig av Tilda-garn i en gammelrosa nyans och virknål 4. Det gick väldans fort när man väl började och fick in tekniken. Men jag ska säga att jag vände och vred ett tag innan jag fick till det. 
Kanske var en lite väl mosig i huvet efter en dag på jobbet.
 
 
Bröllop har jag inte varit på sen jag var tio höstar gammal så det ska bli väldigt kul. Som syster är en självklart medräknad lite i förberedelserna, så jag har ett och annat att stå i. Förhoppningsvis kan jag bjuda på en och annan bild efter helgen.
För den här pysseldamen ska tamigtusan stå bakom kameran och knäppa ett antal bilder, visst ska hon det!
 
/Tina
 
 
Allmänt, Virkat | allt om kerstin, alltomkerstin, virkad sjal | |
#1 - - Matilda:

Wow, sjalen är superfin! & lupinerna också såklart! Riktigt sugen på att lära mig virka! :)

Svar: Tack snälla! Gör det, du kommer inte att ångra dig :-D
alltomkerstin.blogg.se

Upp