En blå klänning och nya projekt

För några veckor sedan var jag på loppis. Jag köpte mig ett blått tyg för åttio riksdaler och tänkte att det här ska jag sy något fint av. 
 
En av alla långsamt lata dagar förra veckan satte jag mig vid symaskinen och började sy. Mönstret har jag aldrig testat innan så med lite självfötroende i morgonteet så vart jag igång att sy mig en blå klänning.
 
Mönstret är från Tilly Walnes bok Love at First Stitch. Tror nog att nästan vem som helst kan lära sig att sy med hjälp av den boken. Den är precis smockfull av jag-börjar-svettas-så-fort-jag-ser-en-symaskin tips.
 
Efter ett antal timmar framför symaskinen hade jag mig en blå klänning med veck. 
Det bästa av allt.
Den är FODRAD.
Precis som en såndär finklänning man köper i butikerna.
Men det andra bästa av allt, vet ni vad det är?
Den kostade mig endast 120 kr och några timmars sommarpratslyssnande. 
Tummen upp för det!
 
 
Sommarprat har jag hunnit avverka en hel massa under den här sommaren. Jag har i princip lyssnat på varenda ett.
Det är lite småspännande att lyssna om andras liv och hur de hamnade där de är i dag men framförallt vem dom är och vad det är som gör just dom unika. Hittils har jag hunnit få en del favoritprat som jag kan rekommendera att lyssna på nästa gång du syr en klänning eller lagar köttfärsås. 
 
Terese Cristiansson, Georgios Karpathakis, Liza Marklund, Hédi Fried, Johan Rockström, Magnus Falkehed, Leila Lindholm, Arash Pournouri, Maxida Märak, Bea Åkerlund, Åsa Jinder, Annika Norlin och Maria StrØmme. 
 
Några av mina favoriter, lyssna för tusan och hitta din favorit!
 
Den här sommaren har jag även haft ett annat lite större projekt i tankarna. Inom kort kan jag förhoppningsvis avslöja vad jag har grejat med ett tag. Men vi börjar smått. 
Baby steps, så att säga. 
Men jag kan ju avslöja att det innefattar det här:
 
Men nu tilll något annat. Någon mer som känner som jag att sommaren har sprungit förbi som en häst som just blivit stucken av en geting? Jag försöker klämma ut det sista av värmen och solstrålarna.
 
På landet hos mor och far.
 
Nybakad blåbärspaj.
 
Rosalila solnedgångar
 
Och det här. Guldiga åkrar som vajar i vinden.
 
/Tina
 
 
Allmänt, Sytt | allt om kerstin, alltomkerstin, sy klänning, sytt | |
#1 - - Anonym:

Så fin klänning o vilket fint foder! Du kan ju allt Tina, duktiga du♡
Kram Britt

Svar: Tack <3
alltomkerstin.blogg.se

Upp