Små tossor till små fötter

 
Det känns som att nästan varje gång jag skriver ett blogginlägg så är det fint väder. Undrar vad det beror på? För i dag ska jag be om att få tala om att den där solen har lyst i princip hela dagen. Det tackar jag för. Jag ska nog testa att skriva ett inlägg när det regnar en gång, bara för att testa liksom och se om det blir någon skillnad. Troligtvis inte, men det kanske är olika tankar som dyker upp när solen skiner än när det regnar? 
 
I vilket fall som helst så har jag knåpat ihop ett par små tossor till en väns systerdotter. Visst blev dom lite sådär härligt våriga. Ekologiska är dom med för den delen. Det ni, ekeologiskt och handgjort. Bättre än så blir det liksom inte :).
 
 
 
De små tossorna är virkade efter eget huvud för att passa en 8 månaders dansk liten tjej. Garnet jag använt heter Debbie Bliss Eco Baby och jag har virkat med virknål 3,5 (surprise!).
 
 
Jag har börjat få rejält med hemlängtan nu när det bara är ett litet tag kvar här i lilla Canterbury. Om exakt 20 dagar sitter jag på planet till Sverige igen. Men innan dess händer det lite grejer. På lördag kommer äldsta brorsan hit med fästmö och det ska bli så kuligt! Sen i nästa vecka ska jag åka en sväng till Norge och hälsa på min kille. Mmm, har jag glömt säga att jag råkar ha världens längsta påsklov med? Nej? Då vet ni det nu. Kanske därför hemlängtan blir lite för påtaglig. Dock har jag en del skolarbete att ta tag i och några serieavsnitt att titta på. Precis börjat titta på Orange is the new black och den är rätt så underhållande, och knäpp, men mest underhållande.
 
När jag ändå håller på och babblar så kan jag ju säga att London fick besök av mig och min vän i går. Det var också kuligt och lite dyrt. Gjorde mitt första besök på Liberty vilket är ett varuhus med lite allt möjligt men framförallt Liberty-tyger. Helt fantastikskt mönstrade tyger. Dock passade tygerna inte min studentplånbok så det enda jag fick med mig var ett Liberty-måttband. Men det var fint och jag var nöjd :).
 
Ha det gott fina ni och Glad Påsk för tusan!
 
/Tina
Allmänt, Virkat | allt om kerstin, alltomkerstin, virkade tossor | |
#1 - - Emma Rosell:

Åh, snälla! Kan du inte skriva ner mönster på dessa små tossor? =)

Svar: En dag hade jag tänkt göra det men kanske inte blir den närmsta månaden :P.
alltomkerstin.blogg.se

Upp