Cirkusvimpel med mönster

 
 
Dom senaste veckorna har varit hektiska. Projektarbete, rapportskrivande, projektmässa. Men ack så roligt det har varit. Hann till och med vinna pris.
Nu har jag äntligen fått mig en veckas sommarlov innan jag blir kontorsråtta :). 
 
Som ni kanske minns så virkade jag en blommig bebisfilt för några veckor sedan. I går fick jag äran att lämna över den och fröken gravid verkade nöjd :). När filten var klar fick jag lite garn över. Jag snodde ihop en liten vimpel som blev sådär härligt cirkusaktig. En cirkusvimpel kan man ha till lite allt möjligt. Hänga i barnvagnen eller på väggen eller på en stol eller i taket. Ja ni ser, massor med anvädningsområden här. Om du skulle vilja virka en egen cirkusvimpel eller varför inte en midsommarvimpel så har jag gjort såhär:
 
Varv 1: 2 lm
Varv 2: 2 fm i första lm, vänd
Varv 3: 2 fm i första m, 1 fm, vänd
Varv 4-15: 2 fm i första m och fortsätt med 1 fm i varje m. Vänd efter varje varv. 
Därefter virkade jag en kant med fm runt varje vimpel. 
 
När jag virkade ihop vimplarna så virkade jag först 25 lm, vände och virkade fm i varje lm. Då fick jag första "änden". Därefter virkade jag ihop vimplarna med en fm i varje fm på överkanten av vimpeln. När jag virkat ihop alla vimplar så forstatte jag och gjorde 25 lm (andra "änden") vände och virkade tillbaka 1 fm i varje lm. Klart! :)
 
 
Så virka på nu så ska jag fortsätta ha sommarlov! :)
Allmänt, Virkat | DIY, Virkat, allt om kerstin, alltomkerstin, cirkusvimpel, crocheting, garn, gör det själv, handgjort, hekle, häkeln, virka, virkad vimpel, virkblogg, yarn | |
Upp