Flerfärgsvirkad väska

 
 
Det här med att virka alltså. Det finns ständigt nya saker att lära sig. Som flerfärgsvikrning eller tapestry crochet på som det heter på engelska. Det går lite långsammare än vanlig virkning men attans vad kul det är :). Så mitt första flerfärgsvirkade projekt fick bli en liten kuvertväska. Perfekt att ha med sig till uteserveringen en varm sommarkväll :). Mönstret på flerfärgsvirkningen har jag hittat här. 
 
För varma sommarkvällar verkar vi få gott om den närmsta veckan. Helt underbart! Min helg spenderas precis som förra helgen i Götlaborg. Det blev mycket sol, vänner och mat. Bland annat blev det en tur till delsjön där jag tog mitt första dopp i Sverige :). Sommardagar bestående av sol, fika utomhus och svalkande dopp är nog bland det bästa som finns!
 
Och något som också är fantastiskt somrigt är lavendel och söta små humlor...
 
Allmänt, Virkat | DIY, Virkat, allt om kerstin, alltomkerstin, crocheting, flerfärgsvirkning, garn, gör det själv, handgjort, handmade, hekle, häkeln, tapestry crochet, virka, virkad kuvertväska, virkad väska, virkblogg, virknål | |
#1 - - TIJNA:

Åh vad fin! Jag måste nog också sätta tänderna i ett större tapetsry crochet-projekt snart känner jag!

Svar: Tack snälla! Ja det är en riktigt rolig teknik, finns ju väldigt mycket bra inspiration precis överallt :).
alltomkerstin.blogg.se

Upp