Klänningspysslat

 
 
Tadaa! Med lite färg och garn kan man förvandla den tråkigaste trasan till en riktig pysselglad klänning :). Denna stackars klänningen hade någon slags ljuslila/rosa färg och det var nog både grillsåsfläckar och solkrämsfläckar på den. Jag köpte lite såndär textilfärg på Gekås och vips så vart den lila! Sen hade jag fått syn sen tidigare hos Sanna & Sania att det såg alldeles förträffligt pyssligt ut med virkade mormorsrutefickor. Var ju tvungen att virka ett par till min klänning och jag måste säga att jag blev nöjd med resultatet :). Det är ju praktiskt att man kan stoppa saxen i fickan och typ små garnrullar så när man känner sig pysslig är det bara att dra på sig klänningen och plocka fram pysslet ur fickorna :).
 
Jag är återigen installerad i min lilla studentlya och det känns fint. Kurserna har startat så när jag inte virkar läser jag om gamla filosofer och forskare... Om det var så att ni var nyfikna ;). Ha en fin vecka allihop!
Allmänt, Virkat | DIY, Virkat, allt om kerstin, alltomkerstin, fickor, granny square, hekle, häkeln, klänning, mormorsruta, pyssel, virka, virkblogg, virknål | |
#1 - - Nelly:

Så fint det blev! :)

Svar: Tack snälla! :)
alltomkerstin.blogg.se

Upp