En liten trädgård växer fram

Sakta men säkert börjar vi få oss en liten trädgård.
Den är inte många kvadratmeter stor men ack ett lagom stort projekt att greja med. 
Vi har grävt, grävt och grävt lite till. Kånkat jordsäckar och stensäckar.
Flyttat träd och måla brädor.
 
Först ut i lådorna är rabarber och jordgubbar. Rabarberplantorna har jag fått av min farmor, vi högg helt enkelt av kanten på en befintlig planta och nu hoppas jag dom tar sig riktigt fint. 
Jordgubbsplantorna fanns i trädgården nör vi flyttade in, åtta plantor fyllde en normalstor pallkrage med sjuttielva revor. Jag drog upp alla revor, klippte ner plantorna och lät dom övervintra i vår bod. Dom verkar ha klarat sig riktigt fint utan så mycket som en suck.
 
Vårt lilla äppelträd har jag påskpyntat med tygremsor jag hade i mina gömmor :).
 
Nu får jag nog ut och täcka de små liven, för än är inte frostnätterna helt över.
 
Hoppas ni haft en fin helg!
 
//Tina
 
 
#1 - - Britt Gabrielsson:

Åh vad duktiga ni är du och Nicklas. Ni kommer att få en jättefin prunkande trädgård. Tänk när du kan skörda de första rabarberna..mmmm o så vaniljsås till!!!
Lycka till med alla odlingar!
Kram Britt

Svar: Vi hoppas på mycket prunkt, det hade varit roligt om vi kunde få till det! Och visst längtar vi efter rabarberpaj :).
Kram!
alltomkerstin.blogg.se

Upp