2018 och nyårsdukning

Det nya året firades in med dunder och brak.
Vi tillbringade kvällen hemma hos ett par goda vänner.
God mat, god dryck och gott sällskap genomsyrade denna magiska afton.
 
Jag norpade åt mig nyårsdukningen och fick sätta tänderna i nyårspyssel, min favoritgren.
Temat gick i grönt, vitt och beige. 
 
Dagen innan inhandlade jag blommor på Floramor och Krukatös, det blev vita tuplaner, blå och vita tistlar, eucalyptus och kvällens primadonnor, vita anemoner en riktig favorit i vinterbuketten.
Blommorna satte jag i olika små vaser.
 
 
Jag hade också gjort små pappersnurror som bordsdekoration och som placeringskort använde jag bubbelkorkar som jag sparat från i somras när jag serverade på bröllop.
 
 
Som servetter använde jag gamla kökshanddukar i linne som jag hade tvättat i 60 grader och torktumlat för att få en lite skrynklig känsla. Runt varje servett knöt jag ett grönt satinband och stack ner två tomtebloss.
 
 
Och maten stod i centrum hela kvällen.
Jag var dock lite dålig på att fota alla goda kapelser så ni får hålla tillgodo med den snygga förrätten.
 
Till fördrink drack vi prosecco med hjortronlikör, till förrätt åt vi friterade rispapper med två olika röror med groddar, mango, avokado, äpple och chilimajo toppat med färsk lax, otroligt gott!
Till huvudrätt serverades flamberade entrecote, jordärtskockspuré, bakade tomater, sparris och hari coverts och en otroligt smarrig rödvinsås.
Till efterrätt serverades citron crème brûlée med hjortronsås, hallonsås och frysta hallonstavar.
 
Jag kan ju säga att vi vart bra mätta efter detta och allt var så gott och trevligt att vi nästan missade tolvslaget.
Men visst fick vi se nyårsraketer och skåla in 2018 med dunder och brak.
En helt klart lyckad kväll som jag gärna gör om igen.
 
Hoppas ni hade en kanonafton hur ni än firade.
 
Önskar er allt gott inför det nya året!
 
 
#1 - - Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Riktigt fin dukning ni hade, wow!! :)

Svar: Tack snälla! SÅ roligt att pynta till högtider :)
alltomkerstin.blogg.se

#2 - - Britt Gabrielsson:

Åh så fint dukat o vilken mat...förstår att ni var mätta o belåtna.
Vi hade också en mycket trevlig nyårsafton med goda vänner god mat o dryck många skratt och mycket tjöt!
Jag önskar er ett riktigt fint och mysigt 2018!!
Kram

Svar: Det låter jättemysigt!
Tack :)
alltomkerstin.blogg.se

Upp