Mosspyssel och gamla hinkar

Varje år har vi som tradition att mosspyssla inför jul och advent.
Jag, mamma, min svägerska, mina fina sysslingar och deras mamma samt lite andra goda familjevänner samlas inför advent för en heldag med mosspyssel och sopplunch.
Vi brukar göra allt från dörrkransar till fina små hyacintgrupper och adventsljusstakar.
 
Innan mosspysslet drog igång gick jag på upptäckfärd på mamma och pappas gård.
Där fann jag ett fint gammalt trädgårdsmöblemang som gjorde sig utmärkt som bord för allt mitt mosspyssel. En rostig fin gammal hink fyllde jag med mossa och jord och en liten gran.
 
Till våren tänker jag fylla hinken med små fina penséer.
 
Till bordet finns också två stolar och en soffa som behöver lite renovering.
Det tar vi till våren.
 
Nu återstår det bara att hitta en fin lite större ljuslykta att ställa vid ingången.
 
//Tina
 
 
Upp