Midsommarvimmel

Roligheterna avlöser varandra här.
Bröllop, Midsommar och allt möjligt skoj.
Helgen innan midsommar gjorde jag debut som bröllopsfotograf, jisses så läskigt och kul på samma gång.
Ska visa lite bilder en dag framöver från den där fantastiskt roliga dagen.
 
I helgen drog jag sambon och ett gäng vänner till småland för att fira Midsommar.
Vilket klajs vi hade.
Vi åt och åt, lekte massa lekar, badade, åkte på utflykt och bara hade det allmänt göttigt.
 
Midsommarlunch på altanen med undebar utsikt över sjön.
 
Vi ahde dukat säkert fem olika sorters snaps, hemgjorda och köpta.
Till detta, massor av sill, silltårta, färskpotatis, västerbottenostpaj, laxtårta, gravad lax, ägg.
Ja ni fattar, en bedrift om man var hungrig efter det.
 
Laxtårtan är en riktig favorit.
Recept från sambons mor.
 
På väg till festligheterna satt jag i bilen och klippte servettvimplar.
Supersmidigt och snabbt sätt att göra festpynt på.
Bara klippa, hänga på en sytråd och häfta ihop.
 
 
Blommor till kransen stannade vi och plockade vid en grusväg.
Prästkrage, klöver, blåklint, Åkervädd, Kråkvicker, smultronblad, blåklocka, smörblomma och lite annat krafs jag inte kan namnet på.
 
Sen avslutade vi lunchen med en rejäl jordgubbstårta med min favoritfyllning rabarber och jordgubb.
 
 
Upp