Årets sista DIY

Lagom till jul åkte vi på en riktigt dryg förkylning.
Riktigt eländigt om jag får säga det själv.
Efter några dagars sängliggande (läs serieknarkande) så åkte vi till landet för att fira jul.
Mitt i förkylningsångorna fick jag ett litet sug efter jag sy.
Och jag är inte den som är den, har jag väl fått en idé är jag inte sen att genomföra den.
 
I mammas gömmor hittade jag ett gäng fina oanvända kökshanddukar i linne.
Och visst passade de utmärkt som tyg till två juliga kuddar.
 
 
Kuddarna mäter cirka 50x50 cm och det gick åt tre stycken handdukar.
Det som var oerhört tacksamt var att tyget redan var fållat och klart så det hela gick på tre sömmar plus en sicksacksöm där jag klippte av den ena handduken på mitten.
På baksidan ligger tyget omlott och det är enkelt att stoppa i en kudde.
Om andan faller på kan man ju passa på att sy dit en knapp eller två för att håll ihop öppningen.
 
 
Så där har vi troligtvis årets sista DIY. 
Eller ja, nyår stundar ju så det kaaan ju hända att det hinner slinka in något mer pyssel innan det stora kalaset.
Hoppas ni haft en riktigt God Jul om inte annat önskar jag er ett gäng fina mellandagar.
Om någon dag eller så tänkte jag skriva ihop en liten sammanfattning av året som gått.
Tills dess, njut!
 
 
Upp