2017 och en blick framåt

2017 börjar gå mot sitt slut och jag tänkte sammanfatta året i mina bilder.
Blommor är som ni kanske redan vet ett kärt intresse jag har.
Om det så är årets första snödroppar, krispiga tulpaner, fluffiga pioner eller väldoftande syrén.
Jag gillar dom allihop!
Håll i er för här kommer en liten sammanfattning av året som gått.
 
Året började med härligt frostig vintersol på landet.
Något som helt klart var välbehövligt sådär i början på året.
Hemma i stan fyllde jag lägenheten med färglada tulpaner.
 
 
I Februari åkte vi med ett gäng kompisar till skidparadiset Bad Gastein.
Vi fyllde våra dagar med sol, skidåkning och varm choklad.
Jag hade åkt på bältros men inte kunde det stoppa mig från att plöja ner pudersnö för backarna.
 
Lite pyssel blev det också, mitt första broderi som fick paradplatsen i köket.
 
 
 
Sen kom mars med hopp om våren.
De första vårblommorna tittade fram.
 
 
 
April var inte sämre kan jag tala om.
Så mycket blommor, vårsol och ett av årets bästa pyssel, mitt egna påskris.
 
Körsbärsblom på Järntorget.
 
Vårdukning på vårt egenbyggda bord.
 
Bästa pysslet skapat av en loppisfyndad florabok.
 
Balkongen fick sig en väbehövlig våruppfräschning.
 
I Maj blev jag klar med mitt riktigt långdragna projekt, min färglada mormorsrutefilt.
Och hur nöjd blev jag inte med den då? 
FASLIGT NÖJD.
Jag hann också klämma in lite syprojekt och rabarberpaj.
 
 
 
 
Blommor har det ju inte varit någon brist på.
Jag har plockat egna buketter, köpt och mixat med egenplockat.
 
En av mina favoritbuketter från årets som gått är den här junibuketten.
Köpta pioner blandat med somrig vägdikesplock.
 
Rosa, lila, blått och krispigt grönt.
 
Juni bjöd såklart också på midsommarfirande och jordgubbstårta!
 
 
 
 
Men juni innebar även något annat för mig.
Jag fick äran att fota våra vänners bröllop.
Mitt första bröllop som porträttfotograf, jisse vad kul det var att få äran att göra det, det gav mersmak helt klart!
 
 
 
i Juli firade vi semester.
Och det må vara den regnigaste delen av sommaren, kallt var det också.
Lite eländigt men vi fyllde dagarna med spa, saftkok och ja, mer blommor såklart.
 
 
 
Augusti blev det mer sömnad, lite kanotutflykt och äntligen började det blomma lite på balkongen.
Det tog lång tid innan det blev något men ack, det var underbart när det väl satte fart.
 
 
 
 
September var en busy-månad. Det blev mer porträttfotande, kräftskiva, soliga skogpromenader och jag påbörjade både ekollonodling och ett nytt stickprojekt.
 
Fina Mikaela och Joche, i magen låg det en liten Arvid.
 
 
Något som var lite extra roligt med min lilla takkrona var att den i november döck upp i Sköna hems tidning då jag blev utsedd till månadens insta-inspiratör.
Men det vissta jag såklart inte då.
 
 
Årets andra mastodontprojekt.
 
Blommande ljung.
 
I oktober åkte vi och hälsade på våra vänner i Holland.
Vi strosade runt i Amsterdam, cyklade i parker och hade det allmänt gött.
Men kanske det mest spännande av allt, jag blev klar med min jägarexamen och fick sitta på mitt livs första älgpass!
 
 
 
Höstig morgonsol i skogen.
 
I Oktober fick jag även äran att fota en annan fin liten familj.
Hade jag lite mersmak innan så fick jag desto mer nu.
 
 
 
Sen kom november. Jag fyllde 25 och det vankades inte bara ett utan två (!) kalas.
Jag som är ett riktigt fan av att fylla år var lagom glad kan jag berätta.
 
 
Sisådär glad på en skala.
 
I november började det även pysslas för advent.
 
 
Guldsprejade ekollon och årets adventsljusstake.
 
Sen kom då årets sista månad.
December var otrligt grå och fototimmarna var få.
Snön hann jag inte fota de dagar de låg på backen.
Men vi fick iallafall njuta av saffrandbullar och vår lilla julgran.
 
 
Om bara några få dagar är det nyårsafton och ännu ett år har gått snabbare än vinden.
Om jag får gissa tror jag 2018 har något alldeles särskilt i görningen.
Det känns lite så.
Jag har inga inplanerade kurser eller andra planer så vi får de lite vad året kommer bjuda på.
Om jag känner mig själv rätt kommer jag skaffa mig diverse roliga projekt.
 
Hoppas ni får ett riktigt fint nyår omgivet av vänner och må 2018 bli precis som ni tänkt er strösslat med lite överaskningar!
 
 
Allmänt | allt om kerstin | |
Upp