Liljekonvaljer och bollhalsband

Årets första myggbett är införskaffat.
Det första kliar alltid lite extra mycket. 
 
Det var när jag skulle plocka liljekonvaljer som myggorna tyckte det var ett ypperligt tillfälle att festa loss på mina anklar.
Kanske får en skylla mig lite själv för att byxorna inte var nerrullade. 
Men jag, någon ska ju ändå få äran att vara den första för sommaren liksom.
För visst är det sommar nu, eller ja på onsdag är det sommar.
Då är det ju 1:a juni.
Vad hände där liksom.
 
Sommaren firar vi in med ett bollhalsband.
Denna gång fick det bli ett i olika nyanser av beige och lite senapsgult. 
Himlans festligt.
 
 
Den där läderremmen köpte jag på Systrarna Grene när vi var i Danmark.
Jisses vad mycket roligt det fanns där.
Var knappt så att att jag höll på att hitta ut ur butiken,
men mest för att det var som en stor labyrint. 
Ja, och så fanns det ju en hel del festliga saker också.
 
Hoppas ni fått en härligt start på den nya veckan.
Här gassar solen på allt vad den kan.
 
/Tina
 
 
Allmänt, Virkat | allt om kerstin, bollhalsband, virka | |
Upp