Ett virkat datorfodral

Nu har den börjat. Den officiella sno-blommor-ur-rabatter-säsongen är här. 
Jag brukar tänka att blommorna bli lyckligare hos mig,
här får dom vara med på foton och stoltsera stilleben på bordet.
Sen brukar jag ju norpa på ställen där det inte märks så mycket, för säkerhets skull. 
 
Som tur är börjar det gro ute på min egen balkong och har jag tur så ploppar det upp både påskliljor, tulpaner och pärlhyacinter inom kort. Så fullt så kriminell vill jag inte kalla mig. 
Jag bara "lånar".
 
Påskhelgen har passerat och den var mycket härlig med ett besök i Köpenhamn. Ska dela med mig av lite tips snart.
 
Något som jag bland annat gjorde i påskhelgen var arr virka klart mitt datorfodral. 126 minirutor senare och jag var i mål.
 
Rutorna har jag virkat av garn som jag har haft liggandes.
Himla smidigt,
och billigt såklart. 
 
Knappen köpte jag för någon krona i garnaffärn runt hörnet. 
 
 
Det är lite pilligt med så många rutor. 
Sen tror jag nog att den delen i min hjärna som gör alla matematiska uträkningar inte riktigt har varit ikopplad för jag vet inte hur många gånger jag trott att jag virkat alla rutor men kommit på att det var 14, 30 eller 9 rutor kvar att virka. 
Kortslutning är ju det minsta en kan säga om det.
 
Jag ville ha en "platt" känsla när jag satte ihop rutorna så valde att sy ihop dem i ymb på baksidan. Sen virkade jag en fm kant runt fram- och bakstycket och något extra varv i öppningen för att få den att passa. 
 
Och tjoff så hade jag mig ett datorfodral.
 
Fodralet matchar mina norpade blommor ypperligt tycker jag ändå.
 
 
Ni ser va?
Himlans fint.
 
/Tina
 
 
Allmänt, Virkat | allt om kerstin, computer case, granny squares, mormorsrutor, virkat datorfodral | |
#1 - - Anonym:

Så fint fodralet blev o så välvirkat. Där så duktig.
Kram♡

Svar: Tusen tack! :)
Kram Tina
alltomkerstin.blogg.se

Upp