Stickat kuddfodral

Pysselverkstan är i full blom och jag avverkar projekt efter projekt.
Så roligt att ha lite tid att göra sånt här. Får passa på innan mina nya kurser drar igång på riktigt.
 
I mellandagarna började hag sticka på en framsida till en kuddfodral. Jag stickade i ett riktigt tjockt garn från Stoff och Stil med stickor storlek 10.
Hej vad det gick undan.
 
 
På baksidan sydde jag på ett vanligt bommulstyg och gjorde en öppning att stoppa i kudden och sydde dit knappar.
Det tog ett tag innan jag fatta hur knappnålsfunktionen på symaskinen fungerade. 
Hjälpte liksom inte att en tog symaskinskörkort i årskurs tre. 
Tacka vet jag Youtube!
 
 
Det här kan nog vara århundradets mysigaste kudde. 
Såå himla najs att lägga huvet på en trött eftermiddag. 
 
 
Nu ska jag, sambon och tulpanerna fira lördag.
Hoppas ni har en fin helg!
 
/Tina
 
 
Upp