Söndagsbestyr

Det är redan söndag och här sitter jag i ett kök fyllt av nybakade bullar och odiskade plåtar.
Är det måndag i morgon?
Dom säger det i alla fall.
 
Dagen har bestått av en rejäl dos av söndagsbestyr. Vi har skruvat ihop möbler, planterat i balkonglådan, planterat vårlökar, bakat bullar.
Det sista stod jag dock för själv. 
 
 
 
Nu har vi en hel balkonglåda full av härlig färgglad ljung. Den ska få lysa upp hela hösten och vintern.
 
Sen gjorde vi en "lasangeplantering" som jag såg på äntligen hemma häromdagen. Massa olika vårlökar lager på lager i krukorna. 
Gud så spännande!
Längt på den dagen då de första snödropparna tittar upp, eller pärlhyacinterna, eller påskliljorna, eller tulpanerna. 
 
 
Hortensian blommar har blommat fint sen vi flytta in trots att det åkt i backen ett antal gånger.
En tålig sak den där.
 
Har ni sett så söt liten vattenkanna vi hittade på blomsterlandet då?
Måste vara den sötaste i stada. 
 
En liten hortensiakvist klarade dock inte av att åka i backen så den tog jag in och tänkte försöka mig på någon slags torkning. Det blir ju så himla fint med torkade hortensior så jag måste ju ändå ge det ett försök.
 
Den lilla söta pumpan då? Jo den hittade vi också på blomsterlandet, tre för trettio. Har en känsla av att dessa godingar kommer bli lite smått paparazzifotade av moi.
 
 
Kvällen avslutades med bullbak. Jösses så gott det luktar. Så nu är jag redo för nästa helg när det är kanelbullens dag.
 
/Tina
 
 
Allmänt, Inredning | allt om kerstin, alltomkerstin, balkongen | |
Upp