Julmarknadsgardin

Äntligen var det dags att sätta upp alla juleljus. Det blir liksom en helt annan mysstämning än det vanliga. I vår adventssljusstake har jag lagt torkade apelsiner och lite mossa. Väldigt enkelt men mysigt.
 
För ett litet tag sedan inhandlade jag sötaste jultyget och hade som mission att det skulle bli en fin liten julgardin till köket. I fredags kväll blev det verklighet. Ett avsnitt av idol och vips satt den där och prydde fönstret som en egen liten julmarknad.
 
 
 
Det var lite klurigt med mönstret att få det något sådär rakt men med lite klipp här och där blev det nog ändå ganska lyckat.
 
Så nu kan en checka av gardinsömnad från listan också.
 
Tänkte även passa på att introducera er för våra citronbebisar. Hela tre stycken har pluppat upp ur jorden och vi väntar spänt på hur dom ska se ut om någon månad eller två. 
 
Ekollonhistorian som också pryder fönsterbrädan är lite långsam måste jag säga. Nu har jag äntligen börjat få svans på ett av dom men huuur länge ska man behöva vänta på att det ska bli en ekollonplanta? 
 
Jag hoppas ni har haft en mysig första advent och att ni druckit god glögg och ätit massa pepparkakor :).
 
/Tina
 
 
Allmänt, Inredning | allt om kerstin, alltomkerstin, julgardin, pyssel | |
#1 - - Victoria:

Så mysigt ni har det.

Svar: Tack snälla du! :)
alltomkerstin.blogg.se

Upp