Ett stycke bröllop

Så var dagen kommen och förbi. Min fina storebrors bröllop. Ack så fint det var när det fick varann. Glädje- och lyckotårfylld vigsel, magontskrattig bröllopsmiddag och partyhumörfyllt dansgolv. En riktig kanondag med andra ord. 
 
Jag fick äran att förgylla delar av dagen med min kära lilla kamera. Fy tusan så oligt det var att fota de kärleksglada gästerna. Så behold, här får ni en färgsprakande bildbomb från helgen!
 
 
 
Min nyblivna svägerska är en riktig hejare på att pyssla. Hon hade ( lite tillsammans med min mor) virkat hela 420 hjärtan och blommor som bordsdekoration(!).
 
Många av de andra detaljerna hade de också pysslat ihop såsom bordsplaceringar, kransar, pompoms, tårtfat, silkespapperblommor med mera. Ett riktigt pysselbröllop med andra ord.
 
 
Och salen var fylld av färgsprakande sommarblommor. Det vart så fluffigt och mysigt att en ville övernatta på honörsbordet.
 
Visst kom jag med på en å annan bild. Här med fina bruden. Tror säkert vi står och diskuterar nästkommande virkprojekt. Vad ska man göra efter man virkat 420 hjärtan liksom?
 
Och han min bror. Stilig som få med patronhylsa i kavajslaget. Jägarn själv i sitt allra lyckligaste Hallelujah-moment.
 
Vimplar, även de handsydda var upphänga i taket. Frågan är ju bara vad man gör med så många vimplar efter festen är slut. Jag hade nog hängt dom i varenda rum jag ägde. Vimplar kan man nog inte ha för lite av.
 
Festfina var gästerna upp till tänderna. Likaså värdparet strålade av lycka och såg ut som att de skulle lyfta från marken, så fina var de.
 
Så vad gör man nu efter en sånhär kanonhelg? Jo man väntar på nästa bröllopsinbjudan såklart. För det här, det vill jag va med om igen. Snarast :).
 
/Tina
 
 
Allmänt | Virkat, allt om kerstin, alltomkerstin, bröllop, pyssel | |
#1 - - Anonym:

Åh vilket fint bröllop...härliga foton! Lycka♡♡

Svar: Ja, visst var det! Tack :)
alltomkerstin.blogg.se

#2 - - Matilda:

Oh det ser fantastiskt ut, superfint dekorerat! Bröllop är så fint att gå på!

Svar: Ja, och längtar som sagt redan till nästa :-D
alltomkerstin.blogg.se

#3 - - Anonym:

Vilka fina bilder du har på din blogg! 😀
/Martin

Svar: Tack Martin! :)
alltomkerstin.blogg.se

#4 - - Victoria:

Åh så vackert det såg ut att vara.

Svar: Ja och så roligt! :-D
alltomkerstin.blogg.se

Upp