Nysydd klänning och en God Jul

Dan före dopparedan. Smörkolan står på spisen, nästan alla julklappar är inslagna och julklänning hänger så fint på galgen och väntar.
Nu är det jul igen.
 
Kan ni tänka er att det liksom är slutet på 2015. Året som stod för framtiden. Året vi skulle ha flygande bilar och pillerformade måltider.
Icke då.
Inget går väl uppe emot ett härligt julbord fyllt av inlagd sill och Janssons.
 
Häromdagen tog jag mig en sväng till Stoff och Stil. Efter någon timme där så fick jag med mig både det ena och det andra hem. Bland annat ett fint vinrött bomullstyg med vita blommor.
 
Det fick bli en klänning som jag tänkte ha på självaste dopparedan.
 
 
 
Har ni sett vilket tyg va?
 
 
Tänkte passa på att önska en riktigt God Jul. Trots regn och blask kan en ju iallafall hoppas att julkänslan infinner sig någonstans när Kalle Anka börjar. 
 
Juliga kramar
/Tina
 
 
Allmänt | |
Upp