Sköldpaddan Leo

 
 
Låt mig få presentera gentlemannen till sköldpadda, Leo (Leonardo, tidigare medlem i TMNT). Han är en rar herre som gillar fina flugor och sköldpaddsmat. Ja maskrosor och sånt. Leo är virkad efter Mia Bengtssons mönster i boken Virka amigurumis. Det är lite roligt att virka efter någon annans mönster och sedan lägga sin egen lilla touch på vad det än kan vara. Leo är virkad med virknål 3 i Tilda- och Candy-garn, han har fått flytta hem till en vän som precis flyttat till en ny lägenhet. För nog tyckte han att det passade alldeles utmärkt att bli sambo med henne, jag hoppas dom ska trivas ihop :).
 
I går fick jag träffa en bebis. Men inte vilken bebis som helst utan en liten Moa på 2 veckor och tre dagar. Det var väldans mysigt. Men lite konstigt tyckte hon nog att det var när jag hittade på en egen version av "sov du lilla videung", nja får nog göra ett nytt försök nästa gång ;).
 
För tillfället håller har på lite andra projekt, lite smått och gott helt enkelt. Kika in på min instagram alltomkerstin om du är nyfiken :).
Allmänt, Virkat | DIY, Virkat, allt om kerstin, alltomkerstin, amigurimi, crochet turtle, crocheting, hekle, häkeln, virkad sköldpadda, virkblogg, virknål | |
#1 - - Victoria:

Så söt den var med hatt.

Svar: Tack så mycket :)
alltomkerstin.blogg.se

Upp