Symaskinskalas och stickfest

Vårvädret har kommit i små doser den senaste tiden. 
Körsbärblommorna har knoppat sig hela veckan och stan har sakta men säkert fyllts med rosa träd lite överallt. 
Himlans trevligt kan jag tycka. På pysselfronten ha det varit lite segt den senaste tiden, mycket helgplaner och jobb har gjort att pysslandet inte blivit lika mycket som jag kanske önskat.
Men i förra helgen åkte symaskinen fram och tyget som jag köpte i somras blev äntligen till en kjol.
 
Tidigare har jag sytt kjolar med resårband i midjan som för min randiga Augustikjol.
Denna knappkjol har jag sytt i två stycken. Ett midjeband påsytt på själva kjoldelen.
Kjolen är öppen fram men sitter ihop med hjälp av knapparna.
 
 
Nu återstår bara en sista fåll sen ska den nog få lufta sig ute bland Göteborgsgatorna.
Och vem vet, kanske bland körbärsträden?
 
 
Något jag missat uppdatera er med här är min färdigstickade Ingen Dikkedarer-genser eller "Inga Krusiduller-tröja" som en kan kalla den på svenska. En snabbstickat fluffig sak som är riktigt skön att ha på sig.
När vårvärmen har lyst med sin frånvaro har denna tröja passat finemang!
 
 
Nu håller vi tummarna för värme, mer pyssel och att det börjar växa riktigt fint på balkongen.
 
På återseende!
 
 
Allmänt, Stickat, Sytt | Ingen dikkedarer-genser, allt om kerstin, sy kjol | |
Upp