Kräftskiva

Hösten är verkligen på väg.
Det känns i luften, och på något sätt känns det ganska skönt.
 
Innan vi välkomnar hösten på riktigt var vi tvugna att dra ihop en liten kräftskiva.
Det kändes nästan som att vi var sist i hela Göteborg med att ordna kräftskiva.
Allt såntdär pynt som hör kräftskivor till var bortplockat och inte ens en sketen kräftservett fanns det kvar.
Så vi fick helt enkelt pynta ihop lite eget kräftskivepynt a la Ernst.
 
Jag hade den här lampskärmen liggandes.
Tanken har hela tiden varit att jag ska klä in lampskärmen i tygtrasor men det tog så fruktansvärt lång tid så den har helt enkelt bara legat och väntat på bättre tider.
Och när det nu vankades kräftskiva så passade det ju utmärkt att göra något Ernstigt av den.
 
Lite murgröna från balkongen och ett gäng rönnbär så var takkronan fulländad!
 
 
 
 
Till kräftorna serverades västerbottenpaj, lax- och spenatpaj, örtbröd, aioli och såklart snaps med tillhörande snapsvisor.
 
 
Hoppas ni haft en riktigt go helg!
 
 
Allmänt, Pyssel | allt om kerstin, kräftskiva | |
#1 - - Britt Gabrielsson:

Vilken fest och så snyggt dukat!!

Svar: Tack!!
alltomkerstin.blogg.se

#2 - - Fröken Tö:

Så fin lampskärmen blev! Kul med ett snabbt och busenkelt pyssel! Nu blev jag än mer inspirerad att jaga rätt på en lampskärm! Loppis nästa! :)

Svar: Ja gört! Det finns risk att jag samlar på mig en hel drös med lampskärmar :)
Kram!
alltomkerstin.blogg.se

Upp