Höststickning

Lika mycket som det driver mig till vansinne, lika mycket gillar jag de där evighetsprojekten.
Varje år lovar jag mg heligt att aldrig ge mig in i något evighetsprojekt, men så kommer hösten och jag kan liksom inte låta bli.
Jag bara tänker på hur mysigt det är att sitta i soffan och virka eller sticka med en stor kopp te bredvid, tända ljus på bordet och en mysig film på tv.
 
Så nu ör jag fast igen, och jag har redan svurit åt den där stickningen samtidigt som jag är fast besluten att göra klart den.
 
Den här gången föll lotten på en stickning, det ska bli en tröja till mig själv.
Förhoppningsvis är den klar till jul.
Men vi får väl se.
 
Mönstret är från Sandnes Garn (SÅ mycket fint!!) och garnet likaså.
 
Visst är det en härlig bukett?
Syrénhortensian är knyckt hos sambons föräldrar och resterande del av buketten är återbruk från en annan bukett vi fick från ett gäng fina vänner.
 
Ha en go måndagkväll :)
 
 
Upp