Sköna maj

Maj sa välkommen med sol och bubbel. 
Så härligt!
 
I fredags efter jobbet kändes det som en sommardag i Juli.
Vi drog till Masthuggsberget och satt där och smuttade på årets första rosé och åt hämtmat. 
"Det här minnet sparar vi och plockar fram en regning höstdag" sa vi.
Lördagen fortsatte lika solig den och vi satte igång att vårdstäda balkongen. Plantera, slipa möbler och tvätta golv. 
 
Med våren kommer också längtan om en ny pastellig garderob. Jag drog till tygaffärn och fick med mig det här tjusiga flamingotyget. Fram med symaskinen och lagom till Valborgsfirandet var min flamingoblus klar.
 
 
Maj har hittils bjudit på pangväder och liksom förgyllt alla hektiska dagar. Körsbärsblommorna har blommat i olika omgångar i stan, så det har gått att njuta av det en bra stund nu.
 
Såhär fint var det på Järntorget i förra helgen.
 
Nu ryktas det dock om regn och kyligare väder i nästa vecka. Svor lite över våra nymålade balkongmöbler när jag såg de tunga regndropparna falla. Men vad ska en göra. Drömmer mig bort till körsbärsblommen istället.
Och bullar, nybakta bullar.
 
Det låter som en bra plan va?
 
 
Allmänt, Sytt | allt om kerstin, sy topp | |
Upp