Balkonguppdatering

Avsaknaden av värmen har gjort att det blommar och gror ganska trögt här ute.
Luktärterna har gått av i blåsten och än har de inte börjat blomma till min stora besvikelse.
Men Rosenskäran är på gång och har fått små knoppar, alltid något!
 
Balkonglådan sväller över med sina lila och blå Lobelior.
Oerhört tacksam blomma som verka tåla även Göteborgsvindarna väldigt bra.
 
 
Morötterna och Sockerärtorna växer förhållandevis bra och vi har till och med provsmakat!
 
Den första solrosen har kämpat på bra och blommar. 
Smultronen hoppas jag hinner bli röda och söta innan hösten och frosten knackar på.
 
Nu återstår lite drygt en vecka av semestern och vi hittar på lite vad vi känner för.
Ganska kravlöst och skönt måste jag säga!
 
 
#1 - - Britt Gabrielsson:

Jag tycker det blommar jättefint på er balkong.
Kan trösta dig med att mina luktärtor har helt stannat av. Nu var jag ute o plockade in de sista!
Attans vad de blommat dåligt o så dyra som de fröna var! Din mammas herrgårdsbegonior blommar fint liksom dahliorna. För att inte tala om lavendeln. Oj, vad den har blommat fint i sommar och blommar fortfarande. Jag har en rabatt där de växer utmed hela kanten. Det har blivit några bak med lavendelbisqueter.
Ha en fortsatt fin sommar! Kram

Svar: När jag gick ut på balkongen idag såg det nääästan ut som att luktärten tar en sista suck och kanske kommer det någon blomma ändå, lycka! :)
Lavendel och Dahlior är ju himlans fina alltså.

Kram!
alltomkerstin.blogg.se

Upp