Vårbalkong

För någon veckan sen tröttnade jag på den bleknade ljungen och köpte mig ett gäng pastelliga penséer.
Balkongåret har börjar mina vänner.
I höstas petade jag ner några vårlökar i krukorna. 
De har stått ute hela vintern och nu härom veckan började det kika upp små gröna knoppar.
Det är på gång minsann!
 
Penséer har aldrig varit någon favoritblomma hos mig. När jag var liten kunde jag nog nästan tycka att den var aningen tråkig och tantig.
Men nu, nu älskar jag den!
Sötare vårblomma kan en ju leta efter liksom. Sen gjorde den ju sig himla fin i balkonglådan också.
Murgrönan har suttit i sedan i höstas och jag hoppas den får lite nytt liv nu och börjar växa och slingra sig. 
Finns ju inget finare än balkonglådor som sväller över av blomster och blad.
 
I måndags drack jag min första koppa kaffe här ute i sällskap av solen.
Mer sånt tack.
 
 
Inomhus har jag sått lite blomfrön och tomatfrön som senare i vår ska få flytta ut hit och förgylla sommaren.
Ska visa er mer av det en dag framöver.
 
Odla lugnt!
 
 
#1 - - Caroline:

Så fin plantering. :)

Svar: Tack snälla!
alltomkerstin.blogg.se

Upp