Återbrukat Påskpyssel

Det här med att pynta inför en högtid som är över fortare än kvickt kan ju kännas lite onödigt kan en tycka.
Nu råkar det ju vara så att det är Påsk om två veckor och för att kunna njuta fullt ut så passade det ju fint att pynta ett tag i förväg. 
Påsken kräver ju sitt påskris.
 
I går förmiddag drog jag på loppis med en god vän och när vi kände oss färdigloppade satte vi oss hemma i köket och pysslade loss. 
Det var längesen jag satt och pysslade tillsammans med någon annan, men å så mycket trevligare det är!
Varsin kopp kaffe och en hög med pysselmaterial så försvann timmarna i ett nafs.
 
De här små pappersäggen är gjorda av en slaktad florabok och pastelliga papper. Boken köpte jag på loppis i förra året och den är som en mindre version av "Nordens flora", "Svensk Skolflora" heter den. Visst gör det lite ont i hjärtat att riva ut sidor ur en bok men dom får ju ändå nytt liv i mitt påskris. Bättre det är att stå bortglömd på en loppis.
 
Vi klippte ut äggformade papperbitar och vek dem på mitten sedan tejpade vi ihop dem med dubbelhäftande tejp.
Vi använde 7-8 pappersbitar per ägg. Därefter trädde vi en sytråd genom äggen med hjälp av en nål.
Det tog sin lilla tid men fy tusan så nöjd jag blev!
 
 
Tycker dom helrosa äggen ser ut som luftballonger.
 
 
Ett pyssel under hundralappen som passat utmärkt i min gamla porslinskanna.
 
Kram!
 
 
Allmänt, Pyssel | allt om kerstin, påskpyssel, påskris | |
#1 - - Fredrikapåvinden:

Verkligen superfint! Jag ska åka till England en vecka nu så jag får vänta lite med påskpyntandet men sen jäklar ska det fram!

Svar: Åh vad roligt med England! Hoppas du får en mysig resa, det är verkligen ett av mina favoritresemål :)
alltomkerstin.blogg.se

#2 - - Ellen:

Åh, dessa gillar jag så himla mycket. Väldigt fina!

Svar: Tack snälla du! :)
alltomkerstin.blogg.se

Upp