Solgul matta

Två loppislakan senare och min lilla gula matta är äntligen klar.
 
Jag har tänkt länge att jag vill ha en gul matta och när jag hittade dessa färgstarka lakan på loppis så slog jag till. 
Nu sitter jag här, en matta rikare och med värkande handled.
Men det var det nog ändå värt.
 
För det är lite av ett styrkepass att virka med gamla lakan. 
Men himla snyggt blir det.
 
 
Mattan mäter 72 cm i diameter och det gick och nästan prick två hela påslakan. 
Remsorna till trasorna var ungefär 3 cm breda och jag virkade med virknål storlek 10.
 
 
 
 
#1 - - Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

så snygg

Svar: Tack snälla!
alltomkerstin.blogg.se

#2 - - Fredrikapåvinden:

Åh virkade mattor blir såå fina! Älskar den gula färgen också!

Svar: Ja visst är gult så himlans fint ändå :).
alltomkerstin.blogg.se

Upp