Fölsisdukning

Någon mer än jag som lider av ljusabstinens?
Jag ser oerhört mycket fram emot advent och att få sätta fram ljusstakar och stjärnor.
Det är dags, själen behöver liksom det nu.
 
I förra veckan pysslade vi med mossa så jag har lite finsaker att visa er när det där ljuset väl vill samarbeta.
 
I förra helgen firades det fölsedag här hemma.
Jojomen, visst har jag blivit ett år äldre!
 
Bilden här ovanför visar hur det såg ut innan jag klämde dit 12 platser till. 
Men ja, vad gör man inte för konsten.
 
När man dukar tycker jag det är himla trevligt om en kan se grannen tvärs över bordet.
Då passar det ju bra med små låga vaser.
Eucalyptusen är ju himlans fin nu så den pyntade jag med i både vasarna och liggandes på bordet.
 
 
Passade på att pynta med ett ekollon och lite olika ljusstakar också.
 
 
Besticken rullade jag in i en servett och knöt åt med en bit jutesnöre, det bästa av snören.
Jag använder jutesnöre till i princip allt. Slå in paket, hänga vimplar, knyta upp växter, you name it!
Pysslarens motsvarighet till fixarens silverstejp!
Min rulle med jutesnöre är från Lagerhaus.
 
 
Bordet på bilden är bortfört till vinden. 
Det har nämligen bytts ut mot ett halvt egensnickrad bord som jag håller på att måla.
Ser fram emot att få visa er snart!
 
 
#1 - - Louise:

Hej! Just nu har jag en tävling på min blogg, om du skulle vilja vara med och delta så hittar du tävlingen under kategorin Tävlingar/Samarbeten högst upp på bloggen.
Önskar dig en fortsatt bra dag! :)
Kram

#2 - - Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

så fint

Svar: Tack! :)
alltomkerstin.blogg.se

#3 - - Ellen Lindberg:

Fy sjutton så fint!

Svar: Tack snälla! :)
alltomkerstin.blogg.se

Upp