Små fötter och små tossor

Bästa grejen hände i april. 
Jag blev faster.
Till en liten söt kille med dom sötaste små fötterna.
Sötchock.
 
Söta små fötter kräver ju söta små tossor. 
Det var nästan ett år sedan jag virkade såna här tossor, men nu var det dags igen. Tidigare har jag virkat lite tjockare vintertossor och ett par ettåringstossor och sen har det ju även blitt ett å annat par vuxentossor.
Jag måste ta tag i att skriva ner mönstret på dessa enkla tossor en dag. Får bli när den där söta brorssonen vuxit ur sina.
 
 
Garnet jag använt mig av är gjort av 100 procent bomull.
Den där lilla rosetten sen gör ju allt bara helt fantastiskt mycket sötare.
 
Den där flärpen som är i hälen går att fälla upp och kanske stoppa in under byxkanten om en vill det.
 
Det var väl ungefär det jag hunnit pyssla med i helgen.
Ja, och en hel del annat också.
Balkongen är klar och det har planterats om blomfrön och hittan och dittan.
Jag ska dela med mig av mera!
 
Men det bästa av allt var ändå bebismyset,
och mer bebismys blir det framöver :)
 
/Tina
 
 
Allmänt, Virkat | allt om kerstin, virkade tossor | |
#1 - - Matilda Berlin:

Nämen guu vad söta!

Svar: Tack snälla :)
alltomkerstin.blogg.se

Upp