Lavendelfeber

Jag har semester. 
Ni anar inte hur länge jag längtat efter det här.
Eller så gör ni kanske det, för vem älskar liksom inte semester.
Man hör var och varannan människa gå runt å prata om vad de ska göra på semestern, eller helt enkelt vad de gjorde på sin semester förra året eller kanske till och med vad de tänkt göra på semestern nästa år.
Men det är ju inte så konstigt egentligen.
En behöver dom där veckorna om året då man kan bara va och gör det man tycker bäst om.
En liten uppladdning för en kommande höst och vinter.
 
I går tog vi vårt pick och pack och drog hem hem, som vi säger.
Vi har landat hos mamma och pappa och min fina gamla katt.
Här betar kossorna i hagen och lavendeln blommar för fullt.
 
 
 
Vi var ju även hem hemma förra hlegen och då fick jag med mig en härlig bukett hem från sambons mamma.
Nu hänger den på tork i sovrummet.
 
Förra året sydde jag små lavendelpåsar, kanske att det blir några fler i år.
 
 
Dagarna har bestått av sol och bad, jag tror vi fortsätter så ett tag till.
 
 
Upp