En blommig klänning

Nu är det nästan på ett ungefär lite mer än ett år sedan jag började sy på riktigt. 
Så mycket jag lärt mig på bara ett år och jag måste ju ändå säga att mina symaskinsskills blivit aningen bättre.
Min första klänning sydde jag på fasters maskin.
 
Den här gången fick det bli en klänning i ett blommigt och mjukt tyg som jag hittade på Stoff och Stil för någon vecka sedan.
 
 
Tyget passade inte riktigt att sy i en rak modell så med lite pill sydde jag ett band av samma tyg för att ha runt midjan.
 
 
Så nu vore det väl ändå passande om solen och värmen ville komma tillbaka!
Vi går i sistaminutenresatankar, det hade ju varit lyx att få ha på sig den här klänningen på en uteservering vid medelhavet.
 
Men sen kan en ju inte klaga på de härliga kvällar som det har bjudits på i helgen.
Kvällssol och blommande luktärt,
det finns inte mycket som slår det.
 
 
Allmänt, Sytt | Anemon, allt om kerstin, klänning | |
#1 - - rememberthiis.blogg.se:

så fin!

Svar: Tusen tack! :)
alltomkerstin.blogg.se

#2 - - Sandra:

SÅ härlig klänning! Bra sytt!

Svar: Tack snälla :)
alltomkerstin.blogg.se

Upp