Balkongvimpel

Den här helgen var första på länge då jag inte hade något planerat.
Guldläge för en som bunkrat upp med stuvbitar från tygaffärn.
 
Som den gräsänkling jag var slängde jag upp symaskinen i vardagsrummet och planerade dagens syprojekt.
Vimplar till balkongen stod på schemat.
 
Tyget är ett jeanstyg som jag hittde bland stuvbitarna för sisådär en femtiolapp. 
Jag klippte ut en mall i kartong och ritade upp mina vimplar på tyget.
 
Jag klippte ut, sicksackade kanterna och måttade till kanaler där jag kunde trä en tråd igenom.
 
Superenkelt och BILLIGT!
 
Och resultatet sen...
 
Tror minsann att växterna jublade av lite härligt vimpelsällskap.
 
 
Och didär snajsiga kuddarna kommer från Indiska.
 
Jordgubbsticklingarna fick ny jord och lyckan häromdan när jag såg att plantan tamigsjutton blommade också!
Tänk om det bli jordgubbar ändå.
 
På det egensnickrade planket har vi häng upp en egenknuten ampel.
Ampelreceptet hittade jag på Allt i hemmet.
 
Så nu ska jag sitta här ute och uggla och se mina växter blomma och bli större.
Ja, tråkigare kan en ju ha det.
 
 
#1 - - Anonym:

Tror också att dina växter jublade, jättefint! Vilken härlig balkong. Kram

Svar: Tack snälla :)
/Tina
alltomkerstin.blogg.se

Upp