Vårklänningar

Mitt i alla inlämningar och omplanteringar så har jag slängt ihop två våriga klänningar.
Jag tror det går att ana lite av en favortfärg i valet av tyger.
Blå kläder är lite av en favorit hos mig. 
 
Den här gången fick det bli två stycken klänningar. 
En enkel med fickor som jag kan ha till vardags och en till lite speciell.
Jo i helgen som kommer vankas det bröllop och jag fick för mig att jag skulle sy klänningen som jag ska ha då helt själv. 
Sagt och gjort, nu hänger den där och inväntar festligheterna. 
Men jag kan ju inte riktigt avslöja helt hur den ser ut, det måste ju bli lite suprise liksom.
 
Klänningen är i en ganska rak modell och slutar strax ovanför knät och med en lagom lång ärm.
Lagom är bäst ibland.
 
 
Är allt lite svag för det dät jaquardvävda tyget.
Himlans fint och mjukt.
 
 
 
/Tina
 
 
 
 
Allmänt, Sytt | allt om kerstin, sy klänning | |
Upp