Februari ur min telefon

Så var det dags för en liten sammanfattning av februari. 
Februari kändes som en ovanligt busy månad. Finns visserligen flera anledningar till detta.
Inlämningar på jobb på måste-ut-i-det-fina-vädret på jobbintervjuer på förkylning. 
Eller så kanske det helt enkel berodde på att februari är lite kortare än alla andra månader. 
Förutom i år då, vi fick ju ändå en skottdag att göra vad vi ville med. 
But still, februari du är för kort. 
 
Trots en kortare månad hann jag ju gå och skaffa mig ett nytt jobb.
Jovars!
Om sisådär en och en halv vecka ska en börja på nytt jobb med nya kollegor och med en ny kaffemaskin. 
Har ju förstått att det där med kaffemaskiner är ett hett ämne på i princip alla arbetsplatser. 
 
Men nog om det. Mitt februari innebar en väldans massa te och kaffedrickande.
Eller är kanske varje månad sån för min del? 
Ja jo, kaffe är ju gott och te med för den delen.
 
Jag fick med mig årets första ranunkelbukett hem. Världens vackraste blomma enligt min mening. Sen började ju min härliga ekollonfamilj att gro på riktigt. 
 
Titta där bara! Ekollonfamilj, kaffe och loppad trädgårdsbok.
 
Ranunkler och te. Oslagbar kombo. 
 
Sen har jag börjat virka på små härliga mormorsrutor som är tänkta att bli ett fodral till min splitternya-superfina-supersnabba dator. (Ingen som missa tekopppen där heller va?)
 
Kände mig aningen förvirrad över alla valmöjligheter och framtidstankar att jag behövde lite välförtjänt blomsterpill att skingra tankarna med. Och kladdkaka, kladdkaka är bra för själen.
 
Och lite mer kaffe.
 
Typ sådär. Undrar hur mars kommer te sig. Nytt jobb, vår och påsk. 
Ser fram emot det ska ni veta.
 
/Tina
 
 
#1 - - Veronica Wallgren:

Man får verkligen vårkänslor när man ser bilderna :)

Svar: Amen litegranna så, nu bannemig är väl ändå våren på väg på riktigt :)
Kram Tina
alltomkerstin.blogg.se

#2 - - Amanda CL:

så fina foton :D

Svar: Tusen tack!
Kram Tina :)
alltomkerstin.blogg.se

Upp